German artist
d.1717 Related Paintings of Kuhn Justus Engelhardt :. | Hyazinthenteppich | Old Man in a Kitchen | Convivial Scene in a Peasant's Cottage | St Francis and Scenes from his Life | senigallia madonna | Related Artists:
Samuel Jackson(1794 -1869 )
ulrica paschUlrika Pasch började måla 1756 men hade tidigt tillsammans med sin bror fått undervisning av fadern. Hon blev hushållerska åt en släkting, men målade på fritiden. Under en tioårsperiod försörjde hon sin pappa och syster som professionell porträttmålare i Stockholm innan hennes bror återvände från sina studier utomlands 1766, då de började arbeta tillsammans. Deras samarbete beskrivs som harmoniskt och de valdes båda in i konstakademien 1773. Hon var inte den första kvinnan som valdes in i akademin, men hon var den första kvinnliga yrkeskonstnären som blev vald. Hon ska ha målat detaljerna på broderns tavlor, som klädesdetaljer och liknande. Ulrika hade en framgångsrik karriär och målade ofta porträtt av kungafamiljen och hovet. Hon ansökte dock upprepade gånger förgäves för en pension. Systern Helena Lovisa (1744-96) hushållade åt sina syskon.
Trots att det sägs att hon själv var en ödmjuk person som aldrig framhävde sitt arbete, så är hon en av få kända självförsörjande kvinnliga yrkeskonstnärer i Skandinavien före artonhundratalet.
Gaspare LandiItalian, 1756-1830,was an Italian painter of the Neoclassic period, active in Rome and his native city of Piacenza. He is said to have been a fun-loving younth, but in 1781 he procured a subsidy to study painting in Rome from patron and distant relative, Marquis Giambattista Landi. At age 25, he moved to Rome to work under Domenico Corvi and Pompeo Battoni. He is considered a rival of Vincenzo Camuccini. Two of his pictures were once in the Pinacoteca at Parma, Diomedes and Ulysses bearing off the Palladium (1783) and the Marriage of Abraham and Sarah. Above one of the altars in the church of the Santa Casa at Loreto there is a later work by this Landi showing the Madonna addolorata. A major work is his large canvas representing the fainting of Christ as he struggles along over the road to Calvary weighted down by the burden of the Cross, Lo Spasimo for San Giovanni at Piacenza. It hung opposite Vincenzo Camuccini's Presentation. Landi became a member of the Accademia di San Luca of Rome in 1805, professor of the theory of painting in 1812, and president of the Academy in 1817. He was also made a Chevalier of the Order of the Iron Crown, of the Order of San Giuseppe, and of a Neapolitan order. About 1820 he returned to Piacenza, intending to remain there, but soon tired of the monotonous existence of a provincial town, and in 1824 reestablished himself at Rome. His last work was an Assumption and was placed in the church of San Francesco di Paola, at Naples. He returned to Piacenza in 1829, where he died.